16 Ağustos 2010 Pazartesi

kütle çekimi


O dönemde Newton, en ünlü denklemi ve onun insanı şaşırtan sonuçları üzerinde iyice düşünmüş ve şu itirafta bulunmuştu: "Göksel olguları kütle çekimi kuvvetiyle açıkladık, ancak bu kuvvetin nedenini belirlemedik." En sonunda, bütün bunların sorumlusunun Tanrı olduğu konusunda ısrar ediyor ve şunları söylüyordu: "Güneş, gezegenler ve kuyruklu yıldızlardan oluşan bu en güzel sistem, ancak zeki ve güçlü bir varlığın bilgisi ve hâkimiyetiyle işleyişini sürdürebilir." Newton, Aristoteles'in Tanrı'yı Dünya'dan ayrı bir göksel âlemle sınırlandıran düşüncesinde hatalı olduğu sonucuna varmıştı. Aristoteles'in bu düşüncesi, Newton'ın genç çağdaşlarının bu mükemmel göksel âlemin kütle çekimiyle bozulması nedeniyle Tanrı'nın evrenden dışlandığını düşünmeleri kadar hatalıydı. Tam tersine Yaratan, küçük bir elma ve Dünya da dahil, yaratmış olduğu her şeyde daima var olmuştu, vardı ve var olacaktı. Gittikçe yaşlanan ünlü doğa felsefecisi heyecanla şunları söylüyordu: "O ölümsüz ve sonsuzdur; her şeye gücü yeter ve her şeyi bilir. ebedi ve ezelidir. Varlığı sonsuzdan sonsuza uzanır."

Dünyayı Değiştiren Beş Denklem, Michael Guillen

6 yorum:

Adsız dedi ki...

şu yazdığım yazı aklıma geldi :P http://busesbitermi.blogspot.com/2010/07/ortalama.html

âyine dedi ki...

hele bi okuyalım bakalım :d

Adsız dedi ki...

yazıyı okumadın resimlere baktın çıktın zamanında demi :D

âyine dedi ki...

Allah kuru iftiradan saklasın, ben yazdıklarını hep okurum, onu da okumuştum, hıh :s

:) dedi ki...

hayat çok zor..

yeniden yazmalı mıyım sence?

ey ayine bilmem hatırlarmısın..

ben zan ; nam-ı diğer zakkum :)

selamlar

âyine dedi ki...

zakkum tabi hatırlıyorum, nerelerdesin sen? :) geçen gün aklıma geldiydin ne zamandır ben de buraya bakmıyorum, yabani otlar sardı hep, yaz hep yaz, hemen yaz :D